« イシュワランマの日の御写真 | Main | Thought for the day »

Wednesday, May 12, 2004

Thought for the day

私が行動しなくても、私を疑問に思うものは何もありません。私が活動的でなくても、失うものは何もありません。私は活動的であろうという気持ちすら持ち合わせてはいません。しかし、あなたは私がとても行動的であると見えるでしょう。それは、私はすべての時間をお手本として、あなた方を感化させるために費やしているからです。指導者の立場にあるものは、部下のために従うべき手本を示さなければなりません。命令をする立場にあるものは、他の人にしてもらいたいことを、自分自身で実行しなければなりません。私の行動を手本として、あなたはすべての時間を、神性へと駆り立てる千載一遇のチャンスに変容させることを学ぶのです。

ババ

There is none to question Me if I do not act; there is nothing I would lose if I do not engage in activity. Nor have I any great urge to be active. Yet, you see Me very active. The reason is that I must be doing something all the time for your sake, as an example and inspiration. Those who lead must set an example for others to follow; and those who command must themselves carry out what they expect others to do. I am engaged in activity so that you learn to transmute every minute into a golden chance to enable you to move towards Godhead.

- Baba

Thought for the day as written at Prasanthi Nilayam today
12th May 2004

|

« イシュワランマの日の御写真 | Main | Thought for the day »

Comments

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30829/579893

Listed below are links to weblogs that reference Thought for the day:

« イシュワランマの日の御写真 | Main | Thought for the day »