« Jhulana Jhulaye Brija Bala | Main | 今日の御言葉2004年6月9日 »

Wednesday, June 09, 2004

プラシャンティ・ニラヤムでの出来事2004年6月8日

午前中
スワミは午前7時45分に赤いゴルフカートで来られ、ロビーの前で降りてソファーにお座りになりました。会場に集まったすべての帰依者は、スワミがヴェーダの吟唱を楽しまれている間、とてもすばらしいダルシャンを受けました。

午前8時15分に、スワミのソファーはスワミの部屋(インタビュールーム)に移動されました。バジャンは午前9時から午前9時25分まで行われました。バジャンの後、スワミはプールナチャンドラホールに戻られました。

午後
スワミは午後3時30分に来られ、インタビュールームの近くでゴルフカートを降りられ、インタビュールームの中へ入られました。午後3時45分に、部屋からお出でになった後、スワミはシュリ・サティア・サイ高等教育機関(SSIHL)の副学長に話をするよう言いました。副学長は、教育の価値観により多くの関心が向けられ、学部生や大学院生レベルのすべての学生にとって「自覚」の各要素が「ダルマ」として移り変わるだろうといいました。また大学は、新たに「私の人生は、私のメッセージ(My Life is My message)」を強調したトピックについて、簡単なプログラムを開始するということでした。彼は午後4時30分まで話しました。次のスピーカーは、MBAコースを通過したばかりのシュリ・サンジェイ・マハリンガムさんでした。彼は午後4時45分まで話しました。

バジャンは午後4時45分に開始され、午後5時15分まで行われました。マンガラ・アーラティが行われ、スワミはプールナチャンドラホールに戻られました。

Events at Prashanthi Nilayam - Tuesday, 08 JUN 2004

Morning
In the morning swami came at 7:45 a.m. in the Red Golf cart and got down in front of the lobby and sat on the sofa. All the devotees assembled had a very good Darshan while swami was enjoying the chanting of Vedas.

At 8:15 a.m. swami's sofa was moved to His (interview) Room. Bhajans were held from 9:00 a.m. to 9:25 a.m. After the Bhajans, Swami returned to Poornachandra Hall.

Afternoon
In the afternoon, Swami came at 3:30 p.m. and got down from the golf cart near the interview room and went inside His Room. He came out at 3:45 p.m. Swami then asked Vice Chancellor of Sri Sathya Sai Institute of Higher Learning (SSIHL) to speak. Vice chancellor said that more focus will be given for Value education and hence the module on 'awareness' is being revamped and renamed as 'Dharma' for the all the students both at the under graduate level and the post graduate level. The University will also be starting on M.Phil program shortly on the topic with accent on "My Life is My Message". He spoke till 4:30 p.m. Sri Sanjay Mahalingam, who has just passed out of MBA course was the next speaker. He spoke till 4:45 p.m.

Bhajans started at 4:45 p.m. and went on till 5:15 p.m. Mangala Aarathi was performed and swami returned to Poornachandra Hall.

source:Kingdom of Sai web site

|

« Jhulana Jhulaye Brija Bala | Main | 今日の御言葉2004年6月9日 »

Comments

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30829/737499

Listed below are links to weblogs that reference プラシャンティ・ニラヤムでの出来事2004年6月8日:

« Jhulana Jhulaye Brija Bala | Main | 今日の御言葉2004年6月9日 »